Παράνομα τα κολωνάκια σε δρόμο και πεζοδρόμια; – Τι πρέπει να γνωρίζω
Παράνομα τα κολωνάκια σε δρόμο και πεζοδρόμια; – Τι πρέπει να γνωρίζω
Πολλοί οδηγοί αφήνουν τα οχήματά τους σε σημεία που εμποδίζουν την έξοδο των οχημάτων από τις πιλοτές πολυκατοικιών. Είναι τα πλαστικά κολωνάκια μια νόμιμη λύση για την αντιμετώπιση τους προβλήματος;
Ανεξέλεγκτες είναι οι διαστάσεις που έχει πάρει εδώ και πολλά χρόνια το φαινόμενο της παράνομης στάθμευσης.
Χιλιάδες οδηγοί παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους όπου βρουν, αδιαφορώντας για τα προβλήματα που θα προκαλέσουν στους συμπολίτες τους.
Σε μάστιγα έχει εξελιχθεί και η παράνομη στάθμευση σε εισόδους πάρκινγκ πολυκατοικιών ή καταστημάτων, γεγονός που έχει προκαλέσει την αγανάκτηση πολλών πολιτών.
Ειδικότερα, ορισμένοι οδηγοί, στην προσπάθειά τους να βρουν θέση στάθμευσης, παρκάρουν το αυτοκίνητό τους σε σημείο που καταλαμβάνει μέρος της εισόδου/εξόδου πιλοτής με αποτέλεσμα να εμποδίζουν την είσοδο/έξοδο των οχημάτων όσων διαμένουν στην πολυκατοικία. Η παράνομη στάθμευση ταλαιπωρεί και πολλούς καταστηματάρχες, οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα στη φόρτωση/εκφόρτωση φορτίων.
Πολλοί από τους ζημιωμένους από την εν λόγω ασυνείδητη οδηγική συμπεριφορά, σκέφτονται να λάβουν μέτρα, ενώ κάποια μερίδα εξ αυτών αποφασίζει να τοποθετήσει τα γνωστά πλαστικά κολωνάκια, αμφίπλευρα της εισόδου της πιλοτής, σε μια προσπάθεια να θωρακιστούν από τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Η λήψη, ωστόσο, μιας τέτοια πρωτοβουλίας απαγορεύεται ρητά από την κείμενη νομοθεσία, με το άρθρο 48 του ΚΟΚ «Κατάληψη τμήματος οδού και πεζόδρομου» να ορίζει τα εξής: «Η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς».
Κολωνάκια νόμιμα πεζοδρόμιο -δρόμο
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το πλάτος του πεζοδρομίου να είναι πέραν του 1,5 μέτρου, ώστε να μην εμποδίζεται η διέλευση των πεζών. Ακόμα τα μεταλλικά εμπόδια τύπου πι πρέπει να έχουν απόσταση μεταξύ τους ίση με ένα μέτρο, και να φέρουν επιπλέον οριζόντιο στοιχείο στα 0,10 μ. από το δάπεδο για να είναι εντοπίσιμα από άτομα με προβλήματα όρασης. Προτείνεται επίσης η οριζόντια σήμανση με κίτρινη διαγράμμιση επί του κρασπέδου για το ανωτέρω μήκος, προκειμένου να σημαίνεται η απαγόρευση στάθμευσης.
Τέλος, εκπρόσωποι του δήμου Αθηναίων ανέφεραν ότι όσοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την είσοδο/έξοδο από την πιλοτή της πολυκατοικίας τους, τότε καλούνται να καταθέσουν αίτημα στον Δήμο ώστε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να επιβληθεί απαγόρευση στάθμευσης στο απέναντι πεζοδρόμιο.
Πηγή: carandmotor.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Μήνυμα Φόρμας Σχολίων